När det är lite läskigt att titta

_DSC0687 _DSC0905

Nog för att jag har tittat på en och annan fightingmatch på tv genom åren, men jag har aldrig varit och sett det live. Att få stå så nära ringen och titta på matcherna mestadels genom kameralinsen var en upplevelse. Mycket testosteron och gutturala läten blandat med ljudet från slag och sparkar, en minst sagt händelserik miljö. Att hitta lugnet och tämja rädslan av att få en thaiboxare i huvudet var verkligen en utmaning. Men en riktigt rolig sådan!

_DSC0733_DSC1068

Det var Helsingborgs Thaiboxningsklubb som hade klubbtävlingar så det var både killar och tjejer i olika åldrar och klasser som fightades. Så jag spenderade i princip hela min lördag i deras klubblokal belägen i den södra delen av Helsingborg. En dag som bara swischade förbi. Tänk att man kan bli så fokuserad på någonting som man egentligen inte alls är intresserad av?!

_DSC0792

_DSC0766-2

Stort jubel utbröt såklart i hallen när Helsingborgskillen Philip Sörensson gick segrande ur sin match!

Oj, oj, oj vilken dag. Det känns faktiskt i kroppen idag att man spände sig igår. Men vad gör man inte i jakten på den perfekta bilden. Oavsett kan man trösta sig med att jag inte ens har i närheten så ont som de som gick upp i ringen…

Lämna en kommentar